Kilpailu on kaupanalalla erittäin kovaa ja kovenee koko ajan. Varsinkin nettikauppa nostaa yhä enemmän päätään ja ihmiset käyttävät sosiaalisen median sovelluksia jatkuvasti. Mitä nuoremmista on kyse, sitä enemmän he käyttävät sosiaalisen median palveluita ja suodattavat sieltä tietoa. Lehtiä myydään aina vaan vähemmän ja niiden lukijoita on koko ajan vähemmän. Niissä mainostaminen ei enää vähän ajan päästä kannata, vaan yritysten on pakko siirtyä mainostamaan ja hankkimaan näkyvyyttä sosiaalisissa kanavissa. Hienosti kaupanalan yritykset jo löytyvätkin facebookista ja instagramista, mutta niiden sisältöön ja päivitystiheyteen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Jollei sivuille laiteta usein uutta tietoa, niin sivuista ei saada kaikkea hyötyä irti.

Kaupanalalla pitäisi osata hyödyntää enemmän tubettajia, koska he ovat nykypäivän tähtiä. He saavat nuoremmille perinteiset kaupanalan yritykset tutuiksi ja trendikkäiksi. Samalla voidaan viedä katsojat ns. kulissien taakse katsomaan kuinka tavarat tulevat kaupalle ja millä lailla kauppaa hoidetaan. Mielestäni pelkät vanhoilliset ja perinteiset  mainokset ovat nyt aikansa eläneet ja tarvitaan huumoria ja uusia mainoskikkoja tuomaan perinteiset yritykset nuorisolle tutuiksi. uskoisin, että juuri videot tulevat olemaan tulevaisuuden juttu, joka nostaa päätään. Videon pitää kuitenkin olla lyhyt ja ytimekäs, jotta katsoja jaksaa katsoa sen loppuun asti.