Yhä useammalta yritykseltä löytyy jo omat facebook sivut. Harvinaisempaa vielä kuitenkin on YouTube kanavan käyttö. Videoilla kuitenkin saadaan nykypäivänä paremmin yritystä esille, kuin pelkillä facebook tai instagram sivuilla. Mitä hullumpia ja idearikkaampia videot ovat, sitä enemmän on katsojia. Videon ei välttämättä tarvitse edes liittyä yritykseen mitenkään tai siinä voidaan vain kertoa yrityksen työntekijöiden päivästä. Kaupanalalla suurimmilta ketjuilta löytyy facebook sivut, joita päivitetään ahkerasti. Joitakin videoitakin jo löytyy, mutta suurimmaksi osaksi videot ovat asiasisältöisiä ja katsojia ei ole paljoa. poikkeuksena löytyy yksi video, mikä on tehty yhteistyössä tubettajan kanssa, jossa tubettaja yöpyy kaupassa. Kaikilla kaupanalan yrityksillä on facebookissa ajankohtaista tietoa, esimerkiksi tarjouksista ja tulevista tapahtumista. Yhdellä yrityksellä on vain muutama video YouTubessa, kahdelta muulta yritykseltä löytyy huomattavasti jo enemmän valtakunnallisesti toteutettuina. Selkeästi voidaan huomata, että huumoripitoiset videot saavat huomattavasti enemmän katsojia. Toisaalta yritykset ovat isoja ketjuja ja he voivatkin hakea pelkästään asiasisältöisiä videoita, eivätkä halua lähteä hakemaan isoa katsojamäärää videoilleen. Heillä on todennäköisesti strategiassaan, että pysyvät asialinjalla, eivätkä halua lähteä hulluttelemaan huumorilla.

Youtube-videoiden pientä määrää voi myös selittää se, että kaupanala on tunnetusti hektinen marketeissa ja siihen pitäisi olla olla aikaa ideoida videoita ja tehdä niitä. Isoimmissa ketjuissa videoita toteutetaan omissa markkinointiosastoissa, mutta itse marketeissa toteuttaminen on vähäistä. 

Facebook sivuillekin pystytään laittamaan videoita ja sieltä löytyykin jo enemmän yritysten videoita. Ehkäpä youtube koetaan vielä liian hankalaksi käyttää tai siitä ei ole kokemusta yrityksissä. Mielestäni youtubeen videoiden lataaminen ei ollut ollenkaan hankalaa vaan aika lailla yhtä helppoa kuin faceenkin lataaminen. Sitä ei ehkäpä vielä mielletä kaupanalan markkinointipaikaksi, kuten facebook.